ذهن شما به دنبال شماست!


کالگری-فکر-مربی

طرز فکر باورها روان. هر چه اسمش را بگذاری، همان چیزی است که باعث می شود تیک تیک بزنی. باورها ما را به جلو سوق می دهند. باورها ما را عقب نگه می دارند. رهبران کسب‌وکارهای بزرگ به‌طور مداوم سیستم‌های اعتقادی خود را زیر سوال می‌برند و به دنبال آن‌هایی می‌گردند که دیگر به آن‌ها خدمت نمی‌کنند، نیاز به اصلاح یا کنار گذاشتن کامل دارند.

تو انسان هستی، درسته؟ سخت ترین مانعی که در راه رسیدن به اهدافتان با آن روبرو خواهید شد، خودتان هستید. شما باید با ذهن خود مبارزه کنید (موسیقی ترسناک). ذهن ما چندین ترفند در آستین دارد تا ما را به چیزهایی متقاعد کند که واقعاً درست نیستند. شما معتقدید که ذهن شما دوست شماست. و به عنوان دوست ما، بهترین منافع ما را در دل دارد، درست است؟ نه! به یاد داشته باشید، ذهن شما همچنین شما را فریب می دهد تا عادت های بد ایجاد کنید، شما را در مسیر وسوسه قرار می دهد و نمی تواند در برابر عوامل حواس پرتی مانند رسانه های اجتماعی مقاومت کند! ممکن است از خود بپرسید: “چگونه میخواهم مرا بیاورم؟” در اینجا به این صورت است:

  • ذهن شما هر روز به شما دروغ می گوید (ما به این باورها می گوییم).
  • شما به آن دروغ ها طوری رفتار می کنید که گویی حقیقت است (عمل).
  • و وقتی همه اقدامات را روی هم می‌گذارید، اکنون با نتایج یا پیامدها زندگی می‌کنید.

برخی از باورها حامل حقیقت و برخی افکار کاملاً تحریف شده هستند. بهترین راه برای مبارزه با تحریف های فکری ما این است که آنها را درک کنیم تا بهتر بتوانیم برای پاسخ به آنها آماده شویم. در اینجا نگاهی به 3 تحریف فکری اصلی که معمولاً در صاحبان مشاغل کوچک می بینیم آورده شده است:

  1. فکر کردن همه یا هیچ (سیاه یا سفید) –شما چیزها را فقط به یکی از دو دسته طبقه بندی می کنید. به عنوان مثال، ممکن است فکر کنید اعضای تیم شما فوق‌العاده هستند تا زمانی که یک کار کوچک را انجام ندهند که با استانداردهای شما مطابقت نداشته باشد. شما اکنون فکر می کنید که باید آنها را اخراج کنید. هر از گاهی همه به هم می ریزند (بله، حتی شما).
  2. ذهن خوانی – شما پیش بینی می کنید که دیگران چه فکری می کنند. برای مثال، اگر به تعطیلات بروم، تیم من فکر می کند که من ثروتمند هستم. شما می توانید به آنچه که هستید فکر کنید درک کننددیگران فکر می کنند / احساس می کنند، اما همیشه بهترین کار این است که برداشت های خود را بررسی کنید.
  3. باید درست باشد –شما خود را متقاعد می کنید که حق با شماست. تصمیم شما درست است راه شما درست است نظر شما درسته شما هستید فقطکسی که واقعا می داند به عنوان مثال، شما کارشناسانی را استخدام می‌کنید تا برنامه‌های بازاریابی را به شما ارائه دهند، اما همچنان به سرمایه‌گذاری در فعالیت‌هایی که فکر می‌کنید درست هستند، صرف نظر از نتایج آن‌ها، ادامه می‌دهید.

اکنون که با چند راه آشنا شدید که ذهن کوچک یخبندان شما را فریب می دهد، به دیروز فکر کنید. آیا انحرافات فکری شما مانع پیشرفت در رسیدن به اهدافتان شده است؟

دیدگاهتان را بنویسید