6 دقیقه مطالعه
5 ژوئیه 2024
فراتر از انطباق و گزارش سالانه، جمع آوری کمک مالی و حسابداری ممکن است به طور جدایی ناپذیر به نظر نرسد.
با این حال، حسابداری سازمان غیرانتفاعی می تواند تأثیر عمده ای بر استراتژی های جذب سرمایه، مدیریت مالی و تصمیم گیری سازمانی داشته باشد. دفتر پشتیبان غیرانتفاعی یک ابزار ارزشمند، اطلاعات زیادی و یک عرشه کنترل واقعی برای رهبری، جمع آوری کمک مالی و سلامت مالی است.
3 روشی که حسابداری غیرانتفاعی بر استراتژی های جذب سرمایه تأثیر می گذارد
1. استفاده از وجوه محدود و نامحدود را به حداکثر برسانید
با ارزش ترین نوع اهدایی که یک سازمان غیرانتفاعی می تواند دریافت کند، کمک مالی نامحدود است، زیرا این پول می تواند برای هر هدفی استفاده شود، خواه مستقیماً در مأموریت هزینه شود یا در هزینه های سربار (مانند لوازم اداری، قبوض آب و برق، حقوق کارکنان، اجاره). و غیره). متأسفانه، بسیاری از وجوه دریافتی بدون محدودیت نیستند، اما برای حمایت از یک هدف یا عملکرد خاص اختصاص داده شده اند. به عبارت دیگر، وجوه محدود شده باید به روشی که توسط شرایط کمک مالی یا خواسته های یک اهداکننده تعیین شده است، هزینه شود. علاوه بر محدودیتهای استفاده، وجوه محدود شده ممکن است دارای مهلت خرج نیز باشند، به این معنی که اگر سازمانی وجوه موجود از کمک بلاعوض را در تاریخ خاصی خرج نکند، ممکن است از بین بروند.
مانده موجود در هر “سطل” درآمد باید با دقت مستند و ردیابی شود، با استفاده از نوعی حسابداری به نام “حسابداری صندوق” حسابداری صندوق تضمین می کند که هر “سطل” به دقت محاسبه می شود. علاوه بر این، می تواند اطمینان حاصل شود که وجوه از “سطل” مناسب به شیوه ای استراتژیک هزینه می شود که برای حداکثر استفاده از وجوه طراحی شده است.
حسابداری صندوق این را برای رهبران غیرانتفاعی آسان می کند که ببینند چقدر پول و چه نوع پولی برای تأمین مالی برنامه های خود و پوشش هزینه های عملیاتی غیرانتفاعی در دسترس دارند. بنابراین، حسابداری صندوق برای تعیین نوع پول مورد نیاز در یک سازمان غیرانتفاعی و تلاشهای جمعآوری سرمایه که فوراً مورد نیاز است، ضروری است.
ادامه مطلب: خدمات حسابداری و حسابداری برای سازمان های غیرانتفاعی چقدر هزینه دارد؟
2. درک نحوه ثبت درآمد
در دفتر پشتیبان، حسابدار شما باید از اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) پیروی کند تا بتواند درآمد را به درستی ثبت کند. انواع مختلف درآمدی که سازمان غیرانتفاعی شما دریافت می کند متفاوت است استانداردها و قوانین مربوط به شناسایی درآمد (یعنی چگونه و چه زمانی درآمد در حساب های دریافتنی شما ثبت می شود).
کمک های مالی، تعهدات و کمک های سنتی، همگی قوانین شناسایی درآمد متفاوتی دارند.
- کمک هزینه ها – قوانین ثبت درآمد کمک هزینه بر اساس نوع کمک مالی اعطا شده به سازمان شما متفاوت است. وجوه کمک بلاعوض بدون قید و شرط باید در زمان اعطای کمک مالی ثبت شود، وجوه حاصل از کمک بلاعوض باید در زمان دریافت هر قسط ثبت شود، و وجوه حاصل از کمک بلاعوض قابل بازپرداخت باید هنگام دریافت وجوه ثبت شود.
- تعهدات – در دفتر پشتیبان، کمک های تعهد شده در زمان تعهد به عنوان درآمد شناخته شده در نظر گرفته می شود – نه در زمان دریافت وجوه.
- کمکهای سنتی – وجوه (یا ارزش) از کمکهای سنتی (مانند پرداختهای آنلاین، کمکهای نقدی و کمکهای غیرنقدی) بلافاصله دریافت میشود و همچنین بلافاصله ثبت میشود.
هر یک از این روش های مختلف برای شناسایی درآمد گاهی اوقات می تواند منجر به سردرگمی یا عدم وضوح در تعیین وجه نقد واقعی یک سازمان شود. بنابراین، این امر برای رهبران غیرانتفاعی ضروری است که صورتهای جریان نقدی را به راحتی در دسترس داشته باشند. این به شما امکان میدهد زمانبندی زمانی که وجوه واقعاً به سازمان غیرانتفاعی شما وارد میشود و میزان نقدینگی عملیاتی در هر زمان معین در دسترس است را ببینید.
توانایی مقایسه حسابهای دریافتنی با وجه نقد واقعی میتواند به رهبران غیرانتفاعی کمک کند تا تعیین کنند که آیا نیازهای مبتنی بر پول نقد آنها باید بر دریافت وجوه در دسترس فوراً متمرکز باشد یا برای دریافت تعهدات اضافی برای کمکهای مالی در آینده تلاش کنند.
7 KPI غیرانتفاعی که هر مدیر اجرایی باید به آنها نگاه کند
راهنمای نهایی گزارش های هیئت مدیره و مدیریت برای مدیران اجرایی
[FREE DOWNLOAD]
3. کمک های مالی را با دقت پیگیری کنید
کمک های غیر نقدی شامل اهدای کالا یا خدمات می شود. برای مثال، میتوان به یک سازمان غیرانتفاعی یک کامیون تحویل یا مشاوره حقوقی رایگان از یک وکیل هدیه داد. واحد حسابداری باید برآورد معقولی از ارزش کالاها یا خدماتی که در سوابق سازمان ثبت می شود، تعیین کند. این به سازمان غیرانتفاعی کمک میکند تا ارزش کمکهای غیرنقدی را درک کند و آنها را به طور دقیق گزارش کند.
نحوه تامین منابع مالی غیرانتفاعی از بک آفیس
از نرم افزار حسابداری و ادغام های سازمانی استفاده کنید
هیچ تیم غیرانتفاعی زمان یا منابعی برای راه اندازی یک دفتر پشتیبان کاملاً کاربردی و تنها با فرآیندهای دستی ندارد. اتوماسیون برای جمع آوری داده ها، کاهش خطاها و تولید گزارش های مالی قابل اعتماد و به موقع بسیار حیاتی است. برای ایجاد یک دفتر پشتیبان که از ماموریت و استراتژی های جذب سرمایه شما پشتیبانی می کند، باید از نرم افزار حسابداری استفاده کنید (در حالت ایده آل، نرم افزار حسابداری که به طور خاص برای سازمان های غیرانتفاعی طراحی شده است) و باید از برنامه های یکپارچه ای استفاده کنید که فراتر از دفتر پشتیبان هستند.
یک دفتر پشتیبان با عملکرد بالا، دادههایی را به رهبران غیرانتفاعی ارائه میکند که برای اتخاذ تصمیمات رهبری آگاهانه برای بهبود کارایی عملیاتی، موفقیت در جمعآوری سرمایه و تأثیر مأموریت نیاز دارند.
از حسابداری مبتنی بر برنامه استفاده کنید
با یک پشتیبان قدرتمند، غیرانتفاعی شما میتواند از حسابداری صندوق (که در بالا بحث شد) و حسابداری مبتنی بر برنامه (همچنین به عنوان حسابداری پروژه شناخته می شود). این نوع استراتژی حسابداری از یک سیستم با دقت خودکار طبقه بندی هزینه و درآمد و تخصیص هزینه های سربار برای پیگیری هر یک از برنامه ها، بخش ها، جمع آوری کمک های مالی، رویدادها، کمپین های بازاریابی و غیره غیرانتفاعی استفاده می کند.
ادامه مطلب: 7 گزارش مدیریت و هیئت مدیره که باید به سازمان های غیرانتفاعی نگاه کرد
با حسابداری مبتنی بر برنامهشما می توانید سودآوری و موفقیت هر برنامه را ارزیابی کنید تا آنها را رتبه بندی کنید و موفق ترین (یعنی تاثیرگذار یا سودآور) را شناسایی کنید. پس از رتبهبندی برنامهها، میتوانید تعیین کنید که کدام برنامهها باید اولویت بودجه داشته باشند و کدام برنامه را باید کاهش دهید. این به افزایش تأثیر و/یا بازگشت سرمایه هر دلاری که غیرانتفاعی شما خرج می کند کمک می کند.
تمرکز بر همکاری در بودجه بندی و استراتژی جذب سرمایه
اطلاعات ارائه شده توسط دفتر پشتیبان شما باید به اطلاع رسانی بودجه، برنامه ریزی و استراتژی های جمع آوری کمک های مالی سازمان کمک کند. تیم پشتیبان شما باید به مدیر اجرایی و هیئت مدیره گزارشهای مالی منظم و منسجمی ارائه دهد که آنها را قادر میسازد تا تصمیمات مبتنی بر دادهها را اتخاذ کنند، با رهبران برنامه همکاری کنند و یک بودجه مبتنی بر داده و استراتژی جمعآوری سرمایه برای دستیابی به نتایج موفقتر ایجاد کنند.
بهترین شیوه های کمک مالی خود را با حسابداری برون سپاری برای سازمان های غیرانتفاعی تعریف کنید
با داشتن یک دفتر پشتیبان خوب، سازمان شما نه تنها سازگار خواهد بود، بلکه میتواند با تصمیمات و استراتژیهای مبتنی بر دادهها برای افزایش تلاشهای جمعآوری کمکهای مالی شما در همه جا بهبود یابد. وقتی دادههایی در دسترس دارید که به شما کمک میکند نیازهای سازمان غیرانتفاعی و موفقترین رویکردهای جمعآوری سرمایه خود را شناسایی کنید، میتوانید استراتژی خود را بر تلاشهایی متمرکز کنید که بهترین نتایج را ارائه میکنند.
سازمان شما با همکاری یک شریک حسابداری برون سپاری با تجربه گسترده در کار با سازمانهای غیرانتفاعی، میتواند به ابزارها، تیم و فناوری لازم برای خودکارسازی فرآیندها، تقویت گزارشهای مالی و درک نحوه استفاده از دادههای سازمان برای رهبری بهتر دسترسی داشته باشد.