7 دقیقه مطالعه
11 جولای 2024
در طول چند سال گذشته، به نظر می رسد که جهان وارونه و راست به بالا و دوباره برگشته است. این تغییر و تحول باعث شده است که جامعه ما تغییر اساسی کند.
این تغییرات نه تنها بر دنیای کسبوکارهای انتفاعی، بلکه بر دنیای سازمانهای غیرانتفاعی، کمکهای مالی و حساسیتها و اولویتهای اهداکنندگان فردی تأثیر گذاشته است.
امروزه، رهبران غیرانتفاعی روندهایی را تجربه میکنند که سازمانهایشان را به روشهای بیسابقهای تغییر میدهند و به چالش میکشند – از نحوه تعامل و ایجاد روابط با اهداکنندگان و جامعهتان تا اینکه چگونه میتوانید فناوری را برای بهرهوری، خلاقیت و نوآوری بیشتر در آغوش بگیرید.
8 روند کلیدی جذب سرمایه برای سازمان های غیرانتفاعی
1. سازمانهای غیرانتفاعی تلاش میکنند تا کمککنندگان را درگیر خود نگه دارند
با توجه به گزارش چشم انداز جمع آوری کمک های مالی 2023 OneCauseدو چالش اصلی گزارششده مشارکت اهداکننده و خستگی اهداکننده بود که بهدنبال آن اهدای مکرر و حفظ اهداکننده بود. این چالش های برتر همه به هم مرتبط هستند. اهداکنندگان غیرمتعهد به اهداکنندگان خسته ای تبدیل می شوند که هدایای تکراری خود را کاهش می دهند و از حمایت مستقیم از مأموریت سازمان خودداری می کنند.
سازمانهای غیرانتفاعی موفق به دنبال راههای خلاقانه برای غلبه بر این چالشهای فزاینده خواهند بود، و این بدان معناست که رهبران غیرانتفاعی باید یاد بگیرند که چگونه مشارکت اهداکنندگان خود را افزایش دهند (یعنی فراوانی و نحوه تعامل اهداکنندگان با یک سازمان).
راه های مختلفی برای کمک وجود دارد افزایش مشارکت اهداکنندگان (نگهداری و هدایا) مانند دعوت اهداکنندگان به رویدادها، فراهم کردن فرصتهای داوطلبانه برای آنها، بردن آنها به ناهار، تماس با آنها، شخصیتر کردن ارتباطات عمومی، یا معرفی اهداکنندگان خود در یک خبرنامه یا جایی در دفترتان.
بیشتر بخوانید: خدمات حسابداری و حسابداری برای سازمان های غیرانتفاعی چقدر هزینه دارد؟
2. اهداکنندگان در حال کاهش هستند و اکتساب اهداکنندگان در اولویت قرار گرفته است
از زمان همهگیری، سازمانهای غیرانتفاعی با چالش ادامه فعالیتها در شرایطی که با کاهش مداوم بودجه مشخص شده است، مواجه شدهاند. اهداکنندگان کمتر هستند و اهداکنندگان امروز نسبت به سال گذشته، سال قبل و سال قبل از آن کمتر کمک میکنند. متاسفانه، شماره دادن خیریه به نظر نمی رسد بهبود یابد
با توجه به کاهش تعداد اهداکنندگان و وجوه موجود، رهبران غیرانتفاعی به طور فزاینده ای بر جذب و حفظ اهداکنندگان متمرکز می شوند. در گزارش OneCause62% و 58% به ترتیب خرید و حفظ را در سال آینده بسیار مهم ذکر کردند. رقابت برای جذب اهداکنندگان جدید شدید است، بنابراین نه تنها ضروری است که افراد بیشتری را با هدف خود همراه کنید، بلکه ارزش واقعی آن اهداکنندگانی را که در حال حاضر دارید نیز تشخیص دهید.
[FREE DOWNLOAD] راهنمای نهایی برای گزارشهای هیئت مدیره و مدیریت برای مدیران اجرایی: 7 شاخص کلیدی عملکرد هر سازمان غیرانتفاعی باید به آن توجه کند.
3. رهبران غیرانتفاعی از پتانسیل مشاوران و برون سپاری استفاده می کنند
رشد قابل توجهی در سال های آینده در داخل پیش بینی می شود بازار مشاوره غیرانتفاعی. به لطف چالشهای استخدامی ناشی از استعفای بزرگ، جذابیت کار به عنوان یک پیمانکار مستقل، و افزایش تقاضا برای شفافیت و پاسخگویی در بخش غیرانتفاعی، مشاوران و متخصصان برونسپاری به طور فزایندهای مورد تقاضای سازمانهای غیرانتفاعی هستند. سازمانهای غیرانتفاعی از راحتی و صرفهجویی در هزینههای مرتبط با برونسپاری استفاده میکنند – بدون در نظر گرفتن توانایی بهرهگیری از برخی از آگاهترین و با تجربهترین متخصصان در بخشهای مختلف مانند رعایت قوانین، امور مالی، بازاریابی، فناوری اطلاعات، منابع انسانی و موارد دیگر.
4. رهبران غیرانتفاعی به طور فزاینده ای برای مدیریت و کارایی بهتر به فناوری روی می آورند
برای برخی از رهبران غیرانتفاعی، ایده یادگیری و استفاده از فناوری جدید می تواند دلهره آور باشد. با این حال، استفاده از فناوری پیشرفته در سازمان شما میتواند به شما کمک کند تا به کمککنندگان بیشتری دسترسی پیدا کنید، روابط با اهداکنندگان را حفظ کنید، جذب اهداکنندگان را افزایش دهید، جمعآوری کمک مالی را بهبود بخشید و موارد دیگر. برخی از روندهای فناوری که بیشترین تأثیر را در بخش غیرانتفاعی دارند عبارتند از هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل هوشمند، هوش مصنوعی مولد، بازاریابی دیجیتال و جذب سرمایه آنلاین.
ادامه مطلب: آینده جذب سرمایه غیرانتفاعی: روندها و پیش بینی ها
5. نیاز به تنوع کانال های درآمد در حال افزایش است
از آنجایی که تعداد اهداکنندگان و کمک های خیریه همچنان در حال کاهش است، سازمان های غیر انتفاعی باید به منابع مالی متعدد برای از بین بردن نقاط شکست در سازمان خود نگاه کنند (یعنی داشتن یک اهدا کننده یا منبع مالی که برای از دست دادن آن بسیار بزرگ است). علاوه بر حفظ روابط با اهداکنندگان فردی، سازمانها باید علاوه بر کمکهای مالی تجاری، حق عضویت، کمکهای مکرر و رویدادها یا برنامههای سودآور، به دنبال کمک مالی نیز باشند که توسط دولت و بنیادها ارائه میشود.
علاوه بر این، برای رهبران غیرانتفاعی مهم است که تلاش کنند تا به اهداکنندگان جوانتر دسترسی پیدا کنند، زیرا Millennials در حال حرکت به سمت نقشهای مدیریتی هستند و Gen Z شروع به توسعه حرفهای میکند.
6. رویدادهای جمع آوری کمک های مالی حضوری و ترکیبی باز می گردند
گزارش OneCause همچنین نشان داد که علیرغم حرکت به سمت رویدادهای مجازی ناشی از ضرورت های همه گیر، رویدادهای حضوری و حتی ترکیبی بسیار بهتر از رویدادهای مجازی عمل می کنند. در نتیجه، سازمانهای غیرانتفاعی در حال بازگشت به میزبانی جمعآوری کمکهای مالی و رویدادهای حضوری هستند و 83 درصد برنامهریزی برای میزبانی حداقل یک رویداد حضوری در سال جاری دارند.
$ مقایسه هزینه: تفاوت هزینه واقعی بین یک تیم حسابداری برون سپاری غیرانتفاعی و یک بخش داخلی چیست؟ 👇
یک نقل قول سفارشی رایگان در اینجا دریافت کنید.
7. تلاش های ارتباطی خلاقانه و تاثیرگذارتر برای اتصال ضروری است
به منظور حفظ و بهبود مشارکت اهداکنندگان، سازمانهای غیرانتفاعی باید مهارتهای ارتباطی خود را تقویت کنند، تلاشهای خود را افزایش دهند و خلاق باشند. این بدان معنی است که سازمانهای بیشتری به اشکال نوآورانه ارتباط نگاه میکنند و در عین حال به پیامها و محتوای باارزش اهداکنندگان روی میآورند.
سازمانها از پلتفرمها و رسانههای مختلفی برای ارتباط با اهداکنندگان و جوامع آنها مانند رسانههای اجتماعی، ایمیل، خبرنامههای کاغذی، تماسهای تلفنی، ویدئوهای دیجیتال، اینفوگرافیک و غیره استفاده خواهند کرد.
برای افزایش تعامل، سازمانهای غیرانتفاعی باید علاوه بر دادههای مبتنی بر اعداد که به نشان دادن تأثیر واقعی دلارهای اهداکنندگان کمک میکند، بر داستانگویی تمرکز کنند که مأموریت آنها را انسانی میکند. افزایش ارتباطات به بهبود مشارکت اهداکنندگان، افزایش شفافیت سازمانی، تقویت اشتیاق برای ماموریت شما و تقویت اعتماد اهداکنندگان کمک خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: 5 نکته برای جذب سرمایه غیرانتفاعی در زمان بحران
8. مدیران مالی غیرانتفاعی به داده ها دسترسی ندارند
برای بهبود شفافیت، ایجاد اعتماد اهداکنندگان و نشان دادن تأثیر، رهبران غیرانتفاعی باید به دادههای سازمانی قابل اعتماد و دقیق، از جمله دادههای مالی، شماره ذینفع، تعداد اهداکنندگان، ساعات کار داوطلبانه، هزینههای رویداد و غیره دسترسی داشته باشند. به علاوه، رهبران غیرانتفاعی باید بتوانند به راحتی به داده های خود دسترسی داشته باشند و معنی اعداد را درک کنند.
متاسفانه فقط 18 درصد از رهبران غیرانتفاعی گزارش دهند که اطلاعات مورد نیاز خود را دارند و می توانند از آن برای تصمیم گیری های داده محور در سازمان خود استفاده کنند.
با توجه به تعداد کمی از رهبران غیرانتفاعی که داده های مورد نیاز برای اتخاذ تصمیمات رهبری آگاهانه را دارند، بسیاری از سازمان های غیر انتفاعی باید در بهبود دفاتر پشتی و ابزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) سرمایه گذاری کنند. فقط یک دفتر پشتیبان سازماندهی شده، رویههای حسابداری و حسابداری صحیح، و مجموعه مناسب ابزارهای فناوری یکپارچه میتواند گزارشها، دادهها و بینشهای مورد نیاز برای حفظ یک سازمان با عملکرد بالا را در اختیار مدیران مالی غیرانتفاعی، مدیران اجرایی و هیئتهای مدیره قرار دهد. .
جذب سرمایه و مدیریت مالی خود را با خدمات CFO غیرانتفاعی افزایش دهید
از آنجایی که رهبران غیرانتفاعی بیشتری برای حمایت از جنبه های حیاتی سازمان خود به مشاوران برون سپاری مراجعه می کنند، می توانید به ارائه دهندگان خدمات حسابداری و حسابداری برون سپاری مراجعه کنید تا به شما کمک کنند تا یک دفتر پشتیبان خوب منصوب و با مدیریت خوب ایجاد کنید که می تواند به شما در تقویت و رهبری خود کمک کند. غیر انتفاعی یک ارائهدهنده برونسپاری که در حسابداری، حسابداری، مدیریت مالی و استراتژی مالی برای سازمانهای غیرانتفاعی تخصص دارد، زیر و بم، چالشها و نیازهای منحصربهفرد سازمانهای فعال در بخش غیرانتفاعی را درک میکند.
با برون سپاری خدمات CFO غیرانتفاعی، مدیران اجرایی دادههای سازمانی مورد نیاز برای پیوستن به نیروهای هیئت مدیره، جمعآوری سرمایه، بهبود مدیریت مالی، و ایجاد یک سازمان غیرانتفاعی قوی را دارند که میتواند برای مدت طولانی در آینده به کار در راستای مأموریت خود ادامه دهد.