استانداردهای گزارشگری مالی برای شرکت های معماری در سال 2024


9 دقیقه مطالعه

24 جولای 2024

برون سپاری حسابداری برای مشاغل

گزارشگری مالی در هر کسب و کاری می تواند پیچیده باشد. با این حال، گزارش مالی در شرکت های معماری حتی چالش برانگیزتر است. چرا گزارشگری مالی شرکت معماری یک چالش منحصر به فرد است؟

دو دلیل اصلی وجود دارد. اولین مورد این است که مشاغل در صنعت AEC تابع مجموعه قوانین، مقررات و استانداردهای گزارشگری مالی خود هستند که برای مشاغل در سایر صنایع اعمال نمی شود. این بدان معناست که شرکت های معماری باید استاندارد منحصر به فردی از سیستم های پشتیبان، جمع آوری داده ها و گزارش های مالی را حفظ کنند. این می‌تواند یافتن توصیه‌ها و دستورالعمل‌های خوب در مورد چگونگی ایجاد و حفظ سیاست‌ها و رویه‌های انطباق یک شرکت معماری را دشوار کند.

دلیل دوم این است که مدیریت امور مالی یک شرکت معماری به دلیل عوامل بی‌شماری که بر کسب‌وکار تأثیر می‌گذارند مانند تقاضا، گردش کار، بهره‌وری، کارکنان، هزینه‌ها، پروژه‌ها، اقتصاد و موارد دیگر بسیار دشوار است. از آنجایی که بسیاری از قطعات متحرک مختلف بر مدیریت مالی در یک شرکت معماری تأثیر می‌گذارند، وجود سیاست‌ها، رویه‌ها و سیستم‌های مالی صحیح برای تسهیل گزارش‌دهی مالی دقیق، به موقع و قابل اعتماد ضروری است.

شرکت‌های معماری برای تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده‌ها به گزارش‌های مربوط به صنعت نیاز دارند.

چالش های گزارشگری مالی خاص صنعت برای شرکت های معماری چیست؟

ASC 606، IFRS 15 و Revenue Recognition

بسیاری از مشاغل تابع قوانین و توصیه های ارائه شده توسط هیئت استانداردهای حسابداری مالی (FASB) هستند. اصول پذیرفته شده عمومی حسابداری (GAAP). GAAP روشی را که کسب‌وکارها باید هزینه‌ها، درآمدها و گزارش‌دهی را در سیستم‌های حسابداری و حسابداری خود مدیریت کنند، تنظیم می‌کند. نحوه ثبت هزینه ها، نحوه شناسایی (تحقق و کسب درآمد) و نحوه گزارش مالی یک کسب و کار با استفاده از گزارش های مالی استاندارد را تشریح می کند.

با این حال، GAAP برای شرکت های معماری کمی متفاوت است زیرا مشاغلی که در نتیجه قرارداد با مشتریان درآمد ایجاد می کنند، مشمول مقررات اضافی در مورد شناسایی درآمد هستند:

  1. FASB تدوین استانداردهای حسابداری 606 (ASC 606)
  2. بنیاد استانداردهای گزارشگری مالی بین المللی IFRS 15

این قوانین اصول و فرآیندهایی را برای گزارش و شناسایی درآمد ایجاد می کند که ممکن است در مورد مبلغ دریافتی و زمان پرداخت آن نامشخص باشد. مقررات استانداردهایی را تعیین می کند که شرکت های معماری باید هنگام گزارش و شناسایی درآمد خود از آنها پیروی کنند. آنها جزئیات زمانی که درآمد باید شناسایی و گزارش شود (یعنی زمانی که یک قرارداد توافق می شود در مقابل زمانی که تعهدات عملکرد انجام می شود در مقابل زمانی که پرداخت پرداخت می شود) و مراحلی که کسب و کارها باید برای مقابله منطبق با شناسایی درآمد انجام دهند، توضیح می دهند.

در نتیجه این مقررات، شرکت های معماری مشمول یک فرآیند پنج مرحله ای دقیق برای شناسایی درآمد هستند که شامل موارد زیر است:

  1. شناسایی قرارداد با مشتری
  2. تعریف تعهدات اجرای قرارداد
  3. تعیین قیمت معامله
  4. تخصیص بهای معامله به تعهدات اجرای قرارداد
  5. شناسایی درآمد به عنوان (یا زمانی که) کسب و کار هر یک از تعهدات عملکرد را برآورده می کند

برای شرکت های معماری، تشخیص درآمد به درستی فرآیند پیچیده و چند مرحله ای خود در مسئولیت های بزرگتر گزارشگری مالی کسب و کار است. شناسایی درآمد به تنهایی مستلزم زمان، توجه و سازماندهی قابل توجهی برای مدیریت صحیح است که تضمین می کند میزان مناسب درآمد در دوره مالی مناسب ثبت می شود.

بیشتر بخوانید: گزارش های مالی برای شرکت های بازار متوسط

پیش بینی درآمد

پیش‌بینی درآمد مقدار درآمدی است که شما پیش‌بینی می‌کنید شرکت شما در یک دوره زمانی مشخص در آینده ایجاد کند. به عنوان یک قاعده کلی، شرکت های معماری باید به پیش بینی درآمد ماهانه، فصلی و سالانه نگاه کنند. در یک شرکت معماری، پیش بینی درآمد نسبتاً پیچیده است زیرا پیش بینی درآمد کلی شامل چندین دسته است که از نظر زمان بندی و قطعیت متفاوت هستند.

دسته بندی های موجود در پیش بینی درآمد شما شامل موارد زیر است:

  • عقب ماندگی – پروژه های موجود و تایید شده که شما فعالانه برای تکمیل آنها تلاش می کنید. این درآمد پیش بینی شده تقریباً 100٪ یک چیز مطمئن است. شما می دانید چه زمانی پروژه ها را تکمیل می کنید و ایده بسیار خوبی از زمان دریافت حقوق دارید.
  • پیشنهاد برجستهs – طرح های پیشنهادی که هنوز مورد قبول مشتریان قرار نگرفته است. این درآمد پیش بینی شده هنوز مشخص نیست و زمان دریافت احتمالی آن نیز نامشخص است. اگر نرخ تبدیل شرکت خود را می دانید (پیشنهادها برای قراردادهای پذیرفته شده)، می توانید از آن معیار برای تخمین میزان درآمد از کل پیشنهادات خود استفاده کنید.
  • پروژه های آینده ناشناس – مشتریانی که قصد جذب آنها را دارید یا پروژه هایی که قصد دارید به دنبال آنها باشید. این بخش از پیش بینی درآمد شما از نظر مقدار و زمان کمترین اطمینان را دارد. پیش‌بینی آن دشوارتر است زیرا این دسته به چندین متغیر مانند عملکرد گذشته، تبلیغات فعلی یا سایر تلاش‌های جذب مشتری، بازار و اقتصاد بستگی دارد.

6 KPI برتر برای شرکت های معماری.

کارت امتیازی AEC™️: تنها کارت امتیازی KPI که منحصراً برای صنعت معماری طراحی شده است.

[FREE DOWNLOAD]


حفظ نیازهای نیروی انسانی

علاوه بر دشواری محاسبه و زمان، روند پیش بینی درآمد نیز به طور پیچیده ای با نیازهای کارکنان شرکت شما مرتبط است. اگر در درآمد پیش بینی شده روند صعودی دارید، باید ارزیابی کنید که آیا کارکنان کافی برای رسیدگی به تقاضای رو به رشد برای خدمات خود دارید یا خیر. اگر درآمد پیش‌بینی‌شده شما روند نزولی دارد، باید تعیین کنید که آیا همچنان جریان نقدی کافی برای پوشش هزینه‌های نیروی کار فعلی خود دارید یا خیر.

بنابراین، برای حفظ کارکنان مناسب برای پاسخگویی به حجم کاری شرکت و حفظ بهره‌وری، باید پیش‌بینی‌های خود را مشخص کنید و اعداد را تا حد امکان مشخص کنید تا بتوانید زمان‌بندی مناسبی برای استخدام یا اخراج‌های خود داشته باشید تا از مشکلات ظرفیت و استفاده جلوگیری کنید.

علاوه بر در نظر گرفتن حجم کاری شرکت، قبل از تصمیم به کاهش کارمندان، هزینه های گردش مالی، دشواری نگهداری و چالش استخدام کارکنان با استعداد در صنعت معماری را نیز در نظر داشته باشید. با توجه به موسسه معماران آمریکا.

بنابراین، اگر توانایی حفظ تیم بسیار ماهر خود را دارید و پیش‌بینی می‌کنید که پیش‌بینی‌های کاهش درآمد شما به زودی تغییر خواهد کرد، ممکن است قبل از کاهش رده نیروی کار خود، هزینه‌ها را در سایر زمینه‌ها کاهش دهید.

تجزیه و تحلیل صورت جریان نقدی در مشاغل معماری

جریان نقدی رگ حیاتی شرکت شما است و صورت جریان نقدی زمان ورود و خروج همه پول به کسب و کار را نشان می دهد.

جریان نقدی سالم مثبت است (یعنی در یک زمان معین پول بیشتری نسبت به خارج از کسب و کار وارد می شود). جریان نقدی مثبت به این معنی است که شما از نظر مالی قادر هستید شرکت خود را طبق برنامه ریزی انجام دهید. یک جریان نقدی سالم شما را قادر می سازد تا لوازم و ابزارهای مورد نیاز خود را در زمان نیاز خریداری کنید و مابقی هزینه های سربار خود را بپردازید، علاوه بر اینکه کارکنان خود را با خوشحالی چک های حقوق خود را به موقع دریافت می کنند.

در سوی دیگر سکه، کمبود جریان نقدی (جریان نقدی منفی که در آن پول بیشتری نسبت به کسب‌وکار در هر زمان معینی جریان دارد) این قدرت را دارد که شرکت شما را سریعاً از کار بیاندازد.

مانند سایر موارد موجود در این لیست، تجزیه و تحلیل جریان نقدی در یک شرکت معماری به دلیل زمان بندی پیچیده پرداخت و شکافی که بین شناسایی و دریافت درآمد ایجاد می شود، می تواند چالش برانگیز باشد. از آنجایی که درآمدی که در دفاتر شما ثبت شده است ممکن است از مشتری شما دریافت نشده باشد، همیشه می تواند یک اختلاف عمده بین جریان نقدی شرکت شما و صورت های درآمد وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، صورت درآمد شما می تواند منعکس کننده درآمدی باشد که هنوز در حساب بانکی شما وجود ندارد.

حفظ جریان نقدی سالم و اجتناب از کمبود به این معنی است که به صورت دقیق جریان نقدی شرکت خود را زیر نظر داشته باشید. شما همچنین باید به طور فعال جریان نقدی را برای کمک به پیش بینی و جلوگیری از کمبود پیش بینی کنید. این همچنین می تواند به بهبود برنامه بودجه بندی شما کمک کند تا جریان نقدی شما بتواند هزینه های شرکت را تطبیق دهد.

برای جریان نقدی بهتر، مطمئن شوید که متریک فروش معوقه (DSO) روز خود را زیر نظر داشته باشید و بر مدیریت حساب های دریافتنی تمرکز کنید تا مطمئن شوید که پرداخت به موقع از مشتریان خود دریافت می کنید.

بیشتر بخوانید: نکات برتر جریان نقدینگی برای شرکت های معماری

مطابقت با استانداردهای حسابداری پروژه

در مشاغل مبتنی بر پروژه، مانند شرکت های حسابداری، دو استاندارد حسابداری متفاوت باید وجود داشته باشد: حسابداری پروژه و حسابداری عمومی. حسابداری عمومی بر عملکرد کسب و کار به عنوان یک کل تمرکز می کند، اما حسابداری پروژه به عملکرد هر پروژه می پردازد.

حسابداری پروژه محور به اطمینان از موفقیت مالی هر پروژه کمک می کند و به موفقیت کلی شرکت به عنوان یک کل می افزاید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا انواع پروژه‌ها و مشتریانی را که واقعاً برای کسب‌وکار شما سودآور هستند و انواع پروژه‌ها و مشتریانی که در درازمدت برای شما هزینه دارند، ارزیابی کنید. این نوع حسابداری اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد که برای تصمیم گیری در مورد اینکه شرکت شما باید منابع، تلاش ها، زمان و دلارهای بازاریابی خود را برای ایجاد بهترین ROI در کجا متمرکز کند، در اختیار شما قرار می دهد.

حفظ استانداردهای حسابداری پروژه دشوار است زیرا آنها به ردیابی دقیق هزینه، ردیابی زمان و تخصیص هزینه های سربار نیاز دارند – و همه این موارد به یک دفتر پشتیبان پرقدرت مجهز به ابزارهای اتوماسیون هوشمند نیاز دارند.

طراحی یک دفتر پشتیبان برای انطباق و مدیریت کامل با حسابداری برون سپاری برای شرکت های معماری

با توجه به ویژگی‌ها و ماهیت منحصر به فرد گزارش‌گری مالی شرکت معماری، برای یک معمار که یک شرکت معماری را رهبری می‌کند، می‌تواند فوق‌العاده دشوار باشد که بین عملکردهای اصلی کسب‌وکار و مسئولیت‌های رهبری خود با خواسته‌های وظایف دفتر پشتیبان تعادل برقرار کند. بعلاوه، کار دانستن، درک و همگامی با تمامی قوانین و مقررات حسابداری در حال تغییر که شرکت های معماری مشمول آن هستند، یک شغل تمام وقت است و نیاز به مدرک پیشرفته ای دارد.

با این حال، این امکان وجود دارد که الزامات گزارش‌دهی مالی کسب‌وکارهای معماری را برآورده کنید و از آنها فراتر بروید، نه تنها با حفظ انطباق، بلکه همچنین از دفتر پشتیبان خود برای بهبود رهبری، مدیریت و سود کسب‌وکار استفاده کنید – همه اینها در عین تمرکز بر عملکرد اصلی کسب‌وکارتان.

برای رشد شرکت های معماری کوچک یا متوسط، بهترین راه حل پشتیبان، برون سپاری است. برون سپاری باعث صرفه جویی در هزینه می شود زیرا هزینه آن بسیار کمتر از یک بخش حسابداری و حسابداری داخلی است. به علاوه، دفتر پشتیبان برون سپاری بهتر عمل می کند، منعطف و سازگار است، و به طور خاص برای پاسخگویی به نیازهای مدیریتی و گزارش دهی منحصر به فرد شرکت شما طراحی شده است.

با یک دفتر پشتیبان برون سپاری، ابزارها، تیم و فناوری را در اختیار خواهید داشت تا جمع‌آوری داده‌ها را خودکار کنید، طبقه‌بندی هزینه‌ها را بهبود بخشید، تمام الزامات انطباق خود را برآورده کنید و به گزارش‌ها دسترسی داشته باشید. معیارهاو متخصصان باتجربه ای که برای اتخاذ تصمیمات رهبری مبتنی بر داده نیاز دارید. با یک دفتر پشتیبان برون سپاری، بار انطباق را جابه جا می کنید و مسیری پرقدرت را برای بهبود کارایی عملیاتی و بهره وری و در عین حال به حداکثر رساندن سود باز می کنید.

ناامیدی ناشی از وضعیت مالی نادرست اینجا به پایان می رسد. با یک متخصص صحبت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید