گلدان طلا در انتهای رنگین کمان


فولکلور ایرلندی مملو از داستان ها و افسانه هایی در مورد لپرکان ها، پری ها و سایر افراد کوچک است که مسئول شرارت و معجزه هستند، زیرا مردم برای یافتن گلدان طلا در انتهای رنگین کمان سفر می کنند.

آیا کسی تا به حال آن گلدان طلایی را در انتهای رنگین کمان کشف کرده است؟ آیا حتی می توانید انتهای رنگین کمان را پیدا کنید؟ دانشمندان توضیح می دهند که رنگین کمان ها در آسمان ساخته می شوند و هرگز زمین را لمس نمی کنند، بنابراین یافتن انتهای رنگین کمان ممکن نیست (دانشمند برهنه https://www.thenakedscientists.com/articles/questions/where-does-rainbow-end )

بسیاری از صاحبان مشاغل نیز در مسیر فانتزی خود به دنبال یک ظرف طلا هستند که در نهایت از کسب و کار خود خارج می شوند. آیا این کوزه طلا هم سراب است یا ملموس تر و واقعی تر است؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد.

در هر بازاری، قیمت ها عامل عرضه و تقاضا هستند. هرکسی که دوره مقدماتی اقتصاد را گذرانده است، پیچیدگی‌های بازارهای رقابتی و چگونگی تأثیر رابطه با عرضه و تقاضا بر قیمت را آموخته است. ما هر روز آن را در به‌روزرسانی‌های بازار مالی و قیمت‌هایی که در فروشگاه‌های مواد غذایی یا در پمپ‌های بنزین می‌پردازیم، می‌بینیم. سرمازدگی نابهنگام در مناطق مرکبات‌خیز با افزایش قیمت در غرفه‌های محصولات مشاهده می‌شود. کشورهای اوپک توافق کردند که عرضه نفت در بازار جهانی را برای تثبیت قیمت ها محدود کنند. کشاورزان هر سال بر اساس قیمت‌های جهانی و آنچه که داده‌های بازار برای تولیدات (عرضه) و تقاضای جهانی پیش‌بینی می‌کنند، قمار می‌کنند.

همین امر در مورد بازارهای معاملات تجاری نیز صادق است. برای اینکه کسب‌وکارها از فروشنده به خریدار تغییر کنند، باید هم یک فروشنده مشتاق و هم خریدار مایل وجود داشته باشد. بازار در نهایت تصمیم می گیرد که آیا فروشنده در واقع یک ظرف طلا در پایان دوره تصدی خود در تجارت دریافت می کند یا خیر.

همانطور که فرهنگ عامه ایرلندی بازیگران زیادی در جستجوی دست نیافتنی برای ظرف طلا دارد، بازیگران زیادی در صنعت معاملات تجاری نیز وجود دارند. وکلا، حسابداران، کارشناسان ارزشیابی، متخصصان ادغام و تملک، کارگزاران تجاری، وام دهندگان و دیگران همگی می توانند نقش داشته باشند. گاهی اوقات آنها مفید هستند و گاهی اوقات، آنها موانعی را برای انجام معامله ایجاد می کنند.

صاحبان کسب و کار اغلب از کوچک بودن ذخایر طلا وقتی کسب و کار خود را وارد بازار می کنند شگفت زده می شوند، کسانی هستند که جستجوی گنج خود را به خوبی برنامه ریزی و اجرا نکرده اند. برخلاف گلدان طلا در انتهای رنگین کمان، فروشندگان تجاری می توانند در صورت ایجاد ارزش استراتژیک هر سال و هر سال که صاحب کسب و کار می شوند، روی ظرف طلا در انتهای رنگین کمان خود تأثیر بگذارند. آنها کنترل اندازه ظرف طلا را در دست دارند. هیچ کس دیگری آن را در آنجا قرار نمی دهد تا آنها را کشف کنند.

ضریب هایی که اغلب در صنعت نقل می شوند توسط بازارهای سهام خصوصی تعیین می شوند. بنابراین، اگر در صنعتی کسب‌وکار دارید که معمولاً با ضریب بین 0.5 و 4.0 به فروش می‌رسد، بعید به نظر می‌رسد که کسب‌وکار شما مضربی از صنایع با دامنه بالا 8 تا 10 را جذب کند. با این حال، جایی که شما در محدوده چند برابری قرار می گیرید برای صنعت شما در واقع تحت کنترل شماست.

یک خریدار به درآمدهای بالقوه پس از کسب در آینده نگاه می کند. در حالی که، یک فروشنده اغلب با محبت به گذشته نگاه می کند که چگونه کسب و کار برای خانواده خود فراهم کرده است. مشاغل سبک زندگی و بسیاری از مشاغل مبتنی بر خدمات ارزش تجاری قابل انتقال بالایی ندارند و بنابراین ارزش کمتری نسبت به مشاغلی دارند که عمداً ارزش تجاری قابل انتقال ایجاد کرده اند: ارزشی که به مالک جدید منتقل می شود. چرا یک خریدار برای چیزی که قرار است دریافت نکند پول خوبی بپردازد؟ ارزش غیرقابل انتقال با ویژگی های شخصی اپراتور یا ارائه دهنده خدمات به جای صاحب کسب و کار مرتبط است.

این شبیه به سندرم “کودک زشت” است. هیچ کس فکر نمی کند بچه اش زشت است. فروشندگان تجاری فکر نمی کنند تجارت آنها “عزیز” زشت است. این یک مانع رایج در ارتباط با مشاغل تحت مدیریت مالک است که در بازار عرضه می شوند. تقریباً 80 درصد از مشاغل خصوصی که در بازار عرضه می شوند به دلایل مختلف به فروش نمی رسند. انتظارات غیر واقعی در صدر لیست قرار دارند!

آیا می خواهید بفهمید کودک شما چقدر زشت است؟ امتیاز توانایی فروش را از اینجا دریافت کنید

دومین اما مرتبط اساسی، درک روشنی از ریسک در کسب و کار است. مشاغل ذاتاً ریسک پذیر هستند و صاحبان مشاغل ریسک پذیر هستند. با این حال، به عنوان یک مالک، می توانید اقداماتی را برای پایین آوردن سطح ریسک انجام دهید. با کاهش ریسک، ارزش کسب و کار خود را افزایش می دهید. ریسک بالاتر مستلزم بازدهی بالاتری است که قیمت را پایین می آورد. کسب و کارهای کم ریسک جذاب هستند و در نتیجه قیمت فروش بالاتری را متوجه می شوند.

ریسک زدایی در واقع اولین قدم در تسریع ارزش کسب و کار شماست. ریسک زدایی به اندازه شروع ابتکارات رشد سرگرم کننده و هیجان انگیز نیست، اما راهی نسبتا آسان برای افزایش ارزش کسب و کار بدون زمان یا سرمایه گذاری قابل توجه است.

همانطور که البرت هابارد به ما یادآوری می کند، «زندگی را خیلی جدی نگیرید. شما هرگز زنده از آن بیرون نخواهید آمد.» همین امر در مورد تجارت نیز صادق است. در نهایت، همه به طور غیر ارادی کسب و کار خود را ترک خواهند کرد. هدف ما این است که بتوانیم از کسب و کار خود در جدول زمانی خود و با گزینه خروج دلخواه خود خارج شوید. چه در نظر دارید یک فروش داخلی به خانواده یا کارمندان یا فروش خارجی به یک خریدار استراتژیک یا مالی داشته باشید، اکنون زمان افزایش ارزش است. هر روز کمی ارزش بیشتری بسازید به جای اینکه کارهای سنگین را به مرز نهایی بسپارید. اطمینان حاصل کنید که می توانید میراثی را که می خواهید پس از خروج از کسب و کار خود به جا بگذارید.

برنامه های ما را در اینجا بررسی کنید

دیدگاهتان را بنویسید