فرهنگ: یک عامل کلیدی که یک سازمان موفق را هدایت می کند


یک فرهنگ تثبیت شده به دستیابی به شناخت، هویت و احساس امنیت از اشتراک ارزش ها یا باورهای مشترک کمک می کند که به رفاه آنها منجر می شود.

فرهنگ در محل کار

ارزش‌ها، اعتقادات و ادراکات اصلی یک سازمان، فرهنگ سازمان را ساختار می‌دهد که به افراد آن سرازیر می‌شود و در زیرساخت‌های اداری، نحوه رفتار کارکنان، تصمیم استخدام، رضایت مشتری، نسبت حفظ، اهداف، سیاست‌های کاری، ساختار ارتباطی آشکار است. و غیره

تعریف و راه اندازی یک فرهنگ سالم در محیط کار به همان اندازه برای پایداری سازمان، تصویر برند، همکاری، ایجاد روابط تحول آفرین، شکل دادن به افراد در مسیر سازمان با هدف دستیابی به اهداف هدف و رشد کلی افراد آن مهم است.

چرا شرکت ها باید فرهنگ تعریف شده داشته باشند؟

بیایید تصور کنیم، متأسفانه مسیر اشتباهی را انتخاب کردید که اتصال شبکه ای نداشتید و متوجه شدید که هیچ علامت و مسیری وجود ندارد که شما را برای رسیدن به مقصد راهنمایی کند – پس چه شد؟

به همین ترتیب، فرهنگ کار نقشی حیاتی در راه اندازی ستون های سالم شرکت و ارائه جهات، راه انجام کار، تعریف رفتار افراد خود ایفا می کند که به دستیابی به چشم انداز بلند مدت شرکت کمک می کند. مردم مهمترین رکن در ایجاد شالوده سازمان هستند. آنها بار سنگین اعتقادات، آداب و رسوم، اصول، ارزش ها و شرطی شدن خود را به دست می آورند. بنیانگذاران با کمک یک فرهنگ صدا که ریشه در سراسر سازمان دارد، افراد را مدیریت می کنند.

نکات تحقیقاتی:شرکت هایی با فرهنگ کاری قوی شاهد افزایش 4 برابری در رشد درآمد بودند. (فوربس)؛

طبق گفته ها، می تواند به بهبود عملکرد کلی شرکت شما بین 20 تا 30 درصد کمک کند بررسی کسب و کار هاروارد;

کسب‌وکارهایی که فرهنگ یادگیری قوی دارند، از میزان مشارکت و حفظ کارمندان حدود 30 تا 50 درصد بیشتر از آن‌هایی که این کار را نمی‌کنند (رابرت هاف) لذت می‌برند.

اگر فرهنگ شرکت به دلیل سیاست‌های منفی اداری تضعیف شده باشد، 58 درصد از افراد شغل خود را ترک کرده‌اند یا به ترک آن فکر می‌کنند.

فرهنگ چگونه به ارتقای کسب و کار کمک می کند؟

فرهنگ: یک عامل کلیدی که یک سازمان موفق را هدایت می کند

چگونه در سازمان فرهنگ سازی کنیم؟؟

جنبه های زیادی وجود دارد که فرهنگ سازمان را تعریف می کند:

  1. که ممکن است اشیاء ملموس مانند فضای اداری، ایستگاه کاری، چیدمان نشستن، مبلمان، تجهیزات و غیره باشد. و
  2. از سوی دیگر چیزهای نامشهودی مانند هنجارها، ارزش‌های اصلی، قوانین، مقررات، اصول، سطح ارتباطات که باید در افراد سازمان تعبیه شود.

هر سازمانی باید فرهنگ خود را با در نظر گرفتن ماموریت، چشم انداز و ارزش های اصلی که سازمان را تعریف می کند، استراتژی کند. شما نمی توانید آن را از سازمان دیگری قرض بگیرید.

اگر ارزش های اصلی شرکت به وضوح تعریف شود و به طور مداوم تمرین شود، قطعا به ایجاد یک فرهنگ کاری قوی کمک می کند.

فقط تعریف ارزش های اصلی و ارسال آن در وب سایت، رسانه های اجتماعی یا دیوارهای محل کار برای فرهنگ سازی کافی نیست. این فقط می تواند نیروهای خارجی را مجذوب خود کند، اما در دراز مدت، کار نخواهد کرد.

فرهنگ: یک عامل کلیدی که یک سازمان موفق را هدایت می کند

شما ممکن است برنامه ها و استراتژی های رشد کسب و کار خود را داشته باشید. اما، آیا شما یک برنامه فرهنگی برای سازمان خود دارید؟

مطالعه موردی- چگونه فرهنگ ضعیف می تواند کسب و کار شما را خراب کند؟

بیان مشکل: معروف ترین شکست تجاری در صنعت موبایل که بیشتر سرفصل ها را به خود اختصاص داد، NOKIA است. بسیاری از ما متوجه شدیم که نوکیا به دلیل رقابت شکست خورد و نتوانست تقاضای بازار را برآورده کند. آیا این دلیل واقعی شکست NOKIA بود؟

تجزیه و تحلیل: مطالعه دقیق سقوط سریع نوکیا به این نتیجه رسید نوکیا به دلیل فرهنگ سمی خود شکست خورد، در اینجا برخی از یافته‌ها در مورد آن وجود دارد:

الف) در تحقیق و توسعه نوکیا، فرهنگ به گونه ای بود که می خواستند سطوح بالا را راضی کنند. آنها می خواستند به آنها یک خبر خوب بدهند. . . نه یک بررسی واقعیت؛

ب) مدیران ارشد خواهان عملکرد سریع بودند. از این رو، آنها الف فرهنگ فشار;

ج) الگوی تعامل جداسازی بین سطح بالا و میانی. سطح بالا فاقد صلاحیت فنی بود که به روند نوآوری نوکیا آسیب زد که نشان می دهد فرهنگ عدم ​​همکاری و اعتماد;

د) همکاری بین تیم وجود نداشت. مدیران میانی ترس بیرونی پایینی داشتند، به توانایی‌های خود بیش از حد اعتماد داشتند و مدیران ارشد نیز از آن اطمینان داشتند ترس از محیط خارجی و عدم دستیابی به اهداف سه ماهه آنها؛ &

ه) مهمتر از همه عوامل ایجاد “نزدیک بینی زمانی” بودند که مانع از نوآوری نوکیا شدند.

یافته ها: موفقیت بلندمدت سازمان بستگی به فرهنگی دارد که سطح بالا/بنیانگذاران در سازمان تعریف کرده اند. استراتژی کسب و کار باید با فرهنگ سازمان همسو باشد. ناکامی سازمان در تعریف و اجرای فرهنگ مثبت در سازمان، عامل شکست سریع آن در آینده خواهد بود.

مرجع: بیان مسئله بالا با گرفتن مرجع از مطالعه مفصل انجام شده توسط Timo O. Vuori و Quy N. Huy تهیه شده است.

سیشامل افکار: برای ایجاد فرهنگ کار مثبت در سازمان، تمرین مداوم ضروری است.

افراد سازمان زمانی پذیرا هستند و بدون هیچ اجباری از قوانین و مقررات یک سازمان پیروی می کنند که هدف از تدوین قوانین و مقررات را بدانند و ببینند که این قوانین برای همه افراد یکسان است، خواه در سطح بالاتر باشند، چه سطح بنیانگذار و چه سطح زیردست. سازمان و همه به آن پایبند هستند. این امر باعث ایجاد فرهنگ کاری قوی در سازمان می شود و افراد را تشویق می کند تا مسئولیت حفظ فرهنگ را بر عهده بگیرند.

همچنین بخوانید – 5 دلیل که چرا مردم شما به شما گوش نمی دهند

دیدگاهتان را بنویسید