چگونه کسب و کارها می توانند بازگشت سرمایه خدمات حسابداری برون سپاری شده را در سال 2024 اندازه گیری کنند


8 دقیقه مطالعه

30 جولای 2024

چگونه کسب و کارها می توانند بازگشت سرمایه خدمات حسابداری برون سپاری شده را اندازه گیری کنند

برای اینکه یک کسب و کار رقابتی و از نظر مالی موفق باشد، رهبری باید تمام هزینه‌های بودجه را مورد بررسی قرار دهد و این هزینه‌ها باید خود را بر اساس ضرورت یا با ایجاد بازگشت سرمایه (ROI) توجیه کنند.

در حالی که کسب و کارها از برون سپاری شایستگی های غیر اصلی به عنوان یک استراتژی صرفه جویی در پول استقبال کرده اند، برون سپاری همچنان هزینه ای برای بودجه است.

به علاوه، همه ارائه دهندگان برون سپاری از کیفیت، شایستگی یا اثر یکسانی برخوردار نیستند. برای اطمینان از اینکه ارائه‌دهنده حسابداری برون‌سپاری شما سود زیادی برای کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند تا هزینه را توجیه کند، کسب‌وکار شما باید بازده این خدمات برون‌سپاری شده را اندازه‌گیری و ردیابی کند.

ROI خود را با حسابداری برون سپاری افزایش دهید آیا برای دیدن پس انداز واقعی آماده هستید؟ خدمات حسابداری برون سپاری هزینه ها را کاهش می دهد، دقت را بهبود می بخشد و بینش مالی روشنی را در اختیار شما قرار می دهد - بدون دردسر داخلی.

غلبه بر چالش های محاسبه ROI برون سپاری

متأسفانه، اندازه گیری بازگشت سرمایه در خدمات حسابداری برون سپاری شده یک موضوع نسبتاً پیچیده است، زیرا یک دفتر پشتیبان برون سپاری شده پتانسیل تأثیرگذاری بر کسب و کار را به طرق مختلف پیچیده دارد. در حالی که اندازه گیری برخی از مزایا ساده است (یعنی تفاوت در هزینه بین بخش پشتیبان داخلی و ارائه دهنده خدمات حسابداری برون سپاری شده)، تعیین کمیت برخی دیگر دشوارتر است (یعنی شادی کارکنان که در نتیجه خودکارسازی فرآیندهای تکراری ایجاد می شود).

بسته به نوع خدماتی که ارائه می شود و نوع سیستم های پشتیبان ایجاد شده، ممکن است برخی از کسب و کارها اطلاعات لازم برای اندازه گیری بازگشت سرمایه را نداشته باشند. به خاطر داشته باشید که اگر با یک ارائه دهنده خدمات حسابداری برون سپاری معتبر کار می کنید که خدمات حسابداری مدیریت را ارائه می دهد، باید داده های زیادی برای اندازه گیری بازگشت سرمایه در دسترس داشته باشید.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب خدمات حسابداری برون سپاری شده برای مشاغل

حسابداری مدیریت چیست؟

وقتی در مورد دپارتمان حسابداری و حسابداری خود فکر می کنید، به احتمال زیاد به رعایت قوانین و مالیات فکر می کنید. با این حال، یک بک آفیس خوب، دفتری است که با یک سیستم حسابداری مدیریتی با عملکرد بالا برای کسب و کار شما کار می کند.

حسابداری مدیریت نوع خاصی از حسابداری است که برای بهبود مدیریت کسب و کار با بینش مالی و عملیاتی و تصمیم گیری مبتنی بر داده وجود دارد.

با حسابداری مدیریت، رهبران کسب‌وکار می‌توانند اهدافی را تعیین کنند و از سیستم‌های پشتیبان خود برای ردیابی معیارهای مرتبط با آن اهداف به منظور سنجش عملکرد و ارزیابی نتایج استفاده کنند. حسابداری مدیریت نیز استفاده می کند نمودارهای دوازده ماهه دنباله دار و پیش‌بینی برای کمک به شناسایی روند هزینه‌ها و درآمد برای پیش‌بینی بهتر جریان نقدی.

تفاوت بین گزارش های مالی و مدیریتی چیست؟

چگونه بهترین شیوه های حسابداری مدیریت می تواند به شما در اندازه گیری عملکرد برون سپاری کمک کند

بدون سیستمی برای تسهیل حسابداری مدیریت (برای ارائه گزارش‌ها و معیارهای مدیریت قابل اعتماد)، رهبران کسب‌وکار قادر به اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) برون‌سپاری نخواهند بود و به طور کلی برای ارزیابی عملیات و عملکرد کسب‌وکار خود با مشکل مواجه خواهند شد.

یک استراتژی حسابداری مدیریت کسب و کار باید از استراتژی کلی کسب و کار پشتیبانی کند. سیستم حسابداری مدیریت باید بر اساس اهداف SMART باشد و باید ابزارهایی را برای اندازه گیری عملکرد و پیگیری پیشرفت در جهت تحقق آن اهداف فراهم کند.

برای مثال، هنگام برون سپاری دفتر پشتیبان، رهبران کسب و کار باید اهداف و انتظارات خاصی را برای این خدمات برون سپاری تعیین کنند. یک رهبر کسب‌وکار باید به این فکر کند که چگونه می‌خواهد یک دفتر پشتیبان برون‌سپاری شده بر کسب‌وکار تأثیر بگذارد (صرفه‌جویی در هزینه، افزایش حاشیه سود، بهبود کارایی، فرآیندهای خودکار، استخدام به موقع، بهبود حفظ کارمندان و غیره). همچنین باید برنامه ها و سیستم هایی برای اندازه گیری و ردیابی این اثرات وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: گزارش های مالی در مقابل گزارش های مدیریتی: تفاوت چیست؟

7 استراتژی برای اندازه گیری بازگشت سرمایه حسابداری برون سپاری در کسب و کار شما

1. پایه خود را بشناسید

یکی از چالش‌های مهم در اندازه‌گیری بازگشت سرمایه خدمات حسابداری برون‌سپاری این است که بسیاری از کسب‌وکارها قبل از برون‌سپاری، سیستم‌های پشتیبان کافی ندارند. در نتیجه، آنها داده های لازم برای به دست آوردن یک خط پایه از اعداد عملکرد کسب و کار خود را ندارند. کسب‌وکارهایی که داده‌های کامل، قابل اعتماد و تاریخی ندارند، نمی‌توانند تصویر کاملی از تأثیر خدمات حسابداری برون‌سپاری بر سلامت مالی آن‌ها را ببینند، زیرا در واقع نمی‌دانند زمانی که کار با ارائه‌دهنده برون‌سپاری را شروع کردند، کجا بودند.

هر کاری که می توانید برای ایجاد سوابق بک آفیس کامل و دقیق انجام دهید تا پس از شروع برون سپاری آفیس پشتی، مبنایی برای مقایسه عملکرد آینده کسب و کار خود داشته باشید.

2. مقایسه هزینه پشتیبان

این ساده ترین راهبرد برای محاسبه بازگشت سرمایه خدمات حسابداری برون سپاری شده است: مقایسه هزینه دپارتمان حسابداری و حسابداری داخلی با هزینه خدمات برون سپاری.

به طور متوسط، یک تیم حسابداری سه نفره برون سپاری شده سالانه حدود 48000 دلار هزینه دارد. آن را با حقوق پایه یک تیم حسابداری سه نفره داخلی مقایسه کنید:

توجه داشته باشید که این هزینه های اولیه کارمندان دفتر پشتیبان حتی میانگین حقوق یک مدیر ارشد مالی (CFO) را شامل نمی شود – بسیار زیاد 441,037 دلار. بنابراین، برای یک دپارتمان پشتیبان کامل، متوسط ​​کسب‌وکار در ایالات متحده می‌تواند نزدیک به یک میلیون دلار در هزینه‌های حقوق اولیه باشد. حتی اگر تصمیم داشته باشید که خدمات حسابداری و حسابداری برون سپاری شده خود را به طور کامل انجام دهید و همچنین برای خدمات برون سپاری CFO ثبت نام کنید، همچنان می توانید سالانه صدها هزار دلار پس انداز کنید.

علاوه بر این، به یاد داشته باشید که کارکنان داخلی با هزینه های “پنهانی” مانند فضای اداری، لوازم، تجهیزات، مجوزهای نرم افزار، مرخصی با حقوق، مالیات بر حقوق، بیمه، مزایای کارکنان، اضافه کاری، تاخیرهای بهره وری که در زمان مرخصی رخ می دهد و هزینه بالای جابجایی کارکنان

همچنین برای رهبران کسب و کار مهم است که ارزش پولی که خریداری می کنند و همچنین برچسب قیمت را در نظر بگیرند. در نظر بگیرید که کسب و کار شما در ازای پولی که برای برون سپاری خرج می شود، در مقایسه با پولی که در ازای پولی که برای کارمندان داخلی خرج می شود، دریافت می کند.

3. سود بهره وری

برون سپاری کل بخش کسب و کار شما به یک ارائه دهنده با کیفیت بالا باید منجر به افزایش بهره وری در سراسر تجارت شما شود. اگر یک دپارتمان پشتیبان داخلی دارید، این بار باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد تا این کارمندان بتوانند روی وظایف با ارزش بالاتر تمرکز کنند. علاوه بر این، یک ارائه‌دهنده حسابداری برون‌سپاری هوشمند ابزارهای اتوماسیون را در سرتاسر تجارت شما پیاده‌سازی می‌کند تا جمع‌آوری داده‌ها و سایر فرآیندها را ساده‌تر کند. در نتیجه، کارمندان باید زمان بیشتری برای تمرکز بر مهمترین جنبه های مسئولیت های خود و کارکردهای اصلی کسب و کار شما داشته باشند.

پس از کار با یک ارائه دهنده برون سپاری، باید بتوانید از گزارش های حسابداری مدیریت خود برای شناسایی و حذف ناکارآمدی ها در سراسر کسب و کار خود استفاده کنید و در عین حال سازنده ترین و کارآمدترین فرآیندها را شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا بهره وری را افزایش دهید و این بهره وری باید در داده های ردیابی زمان، سرنخ ها، فروش، درآمد و هزینه های شما منعکس شود.


هزینه های برون سپاری در مقایسه با بخش حسابداری داخلی شما چگونه است؟ 👇

اینفوگرافیک کامل را از اینجا دانلود کنید.


4. روند رشد درآمد و سود

البته افزایش بهره وری باید درآمد و سود شما را بهبود بخشد. کار با یک ارائه دهنده حسابداری مدیریت برون سپاری نیز باید به شما در شناسایی سودآورترین جریان های درآمد کمک کند. در نتیجه، این باید به شما کمک کند تا روی انواع مشتریان، مشاغل و خدماتی که بیشترین سود را برای تجارت شما دارند تمرکز کنید. شما باید شروع به دیدن یک روند مثبت در افزایش حاشیه سود کنید – چه درآمد کل شما رشد کند یا ثابت بماند.

5. روند هزینه کل

افزایش بهره وری به معنای کاهش هزینه است. این باید هزینه های شما را در یک روند نزولی قرار دهد. علاوه بر این، یک ارائه‌دهنده حسابداری مدیریت برون‌سپاری می‌تواند به شما در شناسایی حوزه‌های دیگری که می‌توان هزینه‌ها را کاهش یا کاهش داد تا به بهبود حاشیه سود کمک کرد.

دانستن هزینه های واقعی شما همچنین بهینه سازی ساختار قیمت گذاری و کارمزد شما را ممکن می سازد. هنگامی که می دانید واقعاً هزینه ارائه خدمات شما به مشتریان چقدر است، می توانید مطمئن باشید که به اندازه کافی از آنها هزینه می کنید تا مواد مستقیم و نیروی کار مستقیم را علاوه بر هزینه های سربار تخصیص یافته و در عین حال سود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: هزینه خدمات برون سپاری شده CFO چقدر است؟

6. مزایای نامشهود را در نظر بگیرید

برای درک کامل ROI و تأثیر کلی حسابداری برون سپاری، باید مزایای نامشهودی را نیز در نظر گرفت که حسابداری برون سپاری ارائه می کند. به عبارت دیگر، نگاهی به ارزش کل حسابداری برون سپاری شده از جمله بازده قابل سنجش و غیرقابل سنجش ضروری است.

برون سپاری ارزش را از طریق مزایای مختلفی ارائه می دهد که تعیین کمیت آنها با مقدار دلاری خاص دشوار است، مانند:

  • دسترسی به استعدادهای برتر در صنعت مالی (حسابداری، حسابداری و تخصص مالی)
  • تجربه صنعت
  • پیاده سازی سیستم ها، ابزارها و فناوری آزمایش شده و واقعی در کسب و کار شما
  • انتقال بار انطباق به شخص ثالث
  • کاهش خطر تقلب داخلی
  • بینش بازار و صنعت

علاوه بر این، ارائه دهندگان حسابداری برون سپاری که خدمات حسابداری مدیریت و CFO را ارائه می دهند نیز با ارائه یک استراتژی مالی برای حمایت و هدایت استراتژی و اهداف کلی کسب و کار، بر آینده کسب و کار شما تأثیر خواهند گذاشت.

7. از یک ERP برای آشکار کردن تأثیرات سازمانی استفاده کنید

یک ارائه دهنده حسابداری برون سپاری می تواند شما را با یک سیستم نرم افزار حسابداری قدرتمند راه اندازی کند که با طیف گسترده ای از برنامه ها ادغام می شود. راه حل های نرم افزاری مانند مریم گلی دست نخورده یا QuickBooks Online را می توان با این نوع ادغام ها گسترش داد تا یک پلت فرم متمرکز برای برنامه ریزی منابع سازمانی و مدیریت کل سازمان در اختیار شما قرار دهد. این نوع ابزارها می توانند به شما کمک کنند تأثیر خدمات حسابداری برون سپاری شده را تقریباً بر هر جنبه ای از تجارت خود اندازه گیری کنید.

ROI برون سپاری خود را به حداکثر برسانید: خدمات حسابداری برون سپاری اثبات شده برای مشاغل

یک دفتر پشتیبان برون سپاری شده این پتانسیل را دارد که بازدهی عظیمی را ارائه دهد که بر سلامت مالی فعلی، استراتژی کسب و کار، موقعیت در بازار و رشد آینده کسب و کار شما تأثیر می گذارد. برای بهره مندی از تمام مزایای برون سپاری و به حداکثر رساندن ROI آن در کسب و کارتان، انتخاب ارائه دهنده خدمات حسابداری برون سپاری مناسب ضروری است. به دنبال یک شرکت حسابداری برون سپاری باشید که علاوه بر خدمات حسابداری مدیریت و CFO، حسابداری و حسابداری اولیه را ارائه می دهد. به علاوه، ارائه‌دهنده‌ای را انتخاب کنید که سوابق اثبات شده، داستان‌های موفقیت مشتری، و تجربه کار با سایر مشاغل در صنعت خود را داشته باشد.

این ارائه دهندگان بینش هایی را خواهند داشت که برای درک مفاهیم منحصر به فرد، چالش ها و فرصت هایی که کسب و کار شما می تواند برای به حداکثر رساندن پتانسیل خود و تبدیل چشم انداز آینده شما به واقعیت از آنها استفاده کند، خواهند داشت.

ناامیدی ناشی از وضعیت مالی نادرست اینجا به پایان می رسد. با یک متخصص صحبت کنید.



دیدگاهتان را بنویسید