8 دقیقه مطالعه
7 آگوست 2024
بیشتر صاحبان کسب و کار هنگام فکر کردن به دفتر پشتیبان و نحوه خدمت رسانی آن به یک کسب و کار، به رعایت قوانین، حسابرسی و مالیات فکر می کنند.
در حالی که حسابداری مالیات و انطباق دلایل مهمی برای عملکرد یک بک آفیس هستند، اما تنها هدفی نیستند که دفتر پشتی شما باید به آن خدمت کند. دپارتمان حسابداری و حسابداری کسب و کار شما نیز باید به شما در راه اندازی و بهبود کسب و کار خود با حسابداری مدیریت کمک کند.
حسابداری مدیریت چیست؟
در حالی که حسابداری مالیات و انطباق یک هدف خارجی در کسب و کار شما انجام می دهد (تولید گزارش ها و سوابق مالی مورد نیاز)، حسابداری مدیریت (که حسابداری مدیریتی نیز نامیده می شود) به صورت داخلی برای توسعه و بهبود کسب و کار استفاده می شود.
حسابداری مدیریت فرآیندها دادههای مالی کسبوکار شما (و سایر دادهها) را برای تولید گزارشهای مدیریتی، ردیابی معیارهای کلیدی، اطلاعرسانی به تصمیمگیریها و ارائه اطلاعات به مدیریت کسبوکار، اعضای هیئتمدیره، سرمایهگذاران و سهامداران کلیدی جمعآوری میکنند. حسابداری مدیریت از تجزیه و تحلیل داده های عملیاتی کسب و کار، صنعت و بازار برای تقویت سلامت مالی شرکت، بهبود استراتژی های عملیاتی و اتخاذ تصمیمات صحیح برای کمک به رشد کسب و کار استفاده می کند.
بیشتر بخوانید: تیمزایا و معایب خدمات حسابداری برون سپاری شده
خدمات حسابداری مدیریت برای SMB ها شامل چه مواردی می شود؟
حسابداری و حسابداری اولیه (یعنی پردازش معاملات، حساب های پرداختنی، حساب های دریافتنی، تطبیق حساب ها و غیره) برای انجام فرآیندهای حسابداری مدیریت ضروری است. به همین دلیل، خدمات حسابداری مدیریت معمولاً علاوه بر خدمات اولیه حسابداری و حسابداری (یعنی خدمات متمرکز بر حسابداری روزانه و فرآیندهای حسابداری) در دسترس هستند.
خدمات حسابداری مدیریت معمولاً در بسته ها یا سطوح مختلف خدمات دسته بندی می شوند و می توانند شامل موارد زیر باشند:
- گزارش های مدیریتی (پیام، نمودارهای دوازده ماهه، معیارها و روندها)
- حسابداری بهای تمام شده و اقتصاد واحد
- حسابداری پروژه محور
- تحلیل و پیش بینی جریان نقدی
- بودجه بندی و برنامه ریزی
- استراتژی مالی
- ارزیابی عملکرد
- ارزیابی داده ها
- مدیر مالی مجازی
- نرم افزار، ابزار و پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP).
خدمات حسابداری مدیریت به گونه ای طراحی شده است که رهبران کسب و کار را با ابزارها، تیم ها و فناوری مورد نیاز برای اداره یک دفتر پشتیبان با عملکرد بالا، پشتیبانی از اهداف و استراتژی های کسب و کار با سلامت مالی و شفافیت عملیاتی، ارائه دهند. خدمات حسابداری مدیریت مجموعهای از بینشهای مالی و شفافیت را ارائه میدهد که رهبران کسبوکار میتوانند از آن برای تصمیمگیری بهتر رهبری استفاده کنند.
10 مزیت برتر حسابداری مدیریت: چگونه حسابداری مدیریت به کسب و کار شما کمک می کند
1. تصمیم گیری بهتر
رهبری با روحیه یا واکنش به چالش ها یا فرصت ها پس از وقوع دو مورد از این موارد است بزرگترین اشتباهاتی که رهبران کسب و کار می توانند مرتکب شوند. در حالی که غرایز در تجارت مهم هستند، تکیه کامل به آنها می تواند به سرعت کسب و کار شما را به دردسر بیندازد. رهبران کسب و کار موفق می دانند که باید بر اساس هوش تجاری خود تصمیم بگیرند، که ترکیبی از شهود و اطلاعات به دست آمده از حقایق مبتنی بر داده است.
حسابداری مدیریت اطلاعاتی را برای رهبران کسب و کار فراهم می کند که برای تصمیم گیری هوشمندانه نیاز دارند. با حسابداری مدیریت، رهبران کسب و کار می توانند محرک های سود در کسب و کار خود را شناسایی کنند، هزینه های غیر ضروری را حذف کنند و پتانسیل سود خود را به حداکثر برسانند.
2. بهبود استراتژی
استراتژی کسب و کار مبتنی بر مجموعه ای از معیارهای کوتاه مدت و اهداف بلند مدت است که به گونه ای طراحی شده اند که به یک چشم انداز ایده آل در آینده از کسب و کار شما منجر شود. حسابداری مدیریت به تسهیل اجرای استراتژی کسب و کار با یک استراتژی مالی طراحی شده برای پشتیبانی از چارچوب عملیاتی که کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت می کند، کمک می کند.
با حسابداری مدیریت، رهبران کسبوکار میتوانند اهداف SMART را تعیین کنند و فرآیندهایی را برای جمعآوری دادهها و ردیابی معیارهای مربوطه برای ارزیابی پیشرفتی که به سمت اهداف خود میکنند، داشته باشند. حسابداری مدیریت رهبران کسب و کار را قادر می سازد تا استراتژی ها را آزمایش کرده و تغییرات مبتنی بر داده را برای بهبود عملیات و تسریع موفقیت ایجاد کنند.
جریان نقدی ما در اولین روزی که GrowthForce مدیریت صورتحساب و جمعآوریها را به دست گرفت، بهبود یافت. آنها برای درک فرآیندهای ما وقت گذاشتند و بهترین شیوه ها را بر اساس نیازهای منحصر به فرد ما ایجاد کردند. پس از استخدام GrowthForce، جریان نقدی ما بسیار بهتر شد“
– Art Saxby، CEO Chief Outsiders™
3. از رهبری ارتجاعی اجتناب کنید
شایان ذکر است که رهبری ارتجاعی برای تجارت مضر است. هدف حسابداری مدیریت کمک به رهبران کسب و کار است که روندها را شناسایی کرده و پیش بینی های مالی خود را بهبود بخشند تا بتوانند مشکلات را قبل از وقوع و فرصت ها را قبل از اینکه خودشان را معرفی کنند، پیش بینی کنند. با آینده نگری بهتر، رهبران کسب و کار می توانند در زمان حال اقدام کنند تا کسب و کار خود را در مطلوب ترین موقعیت برای آینده قرار دهند.
4. افزایش بهره وری و بهره وری
حسابداری مدیریت از اقتصاد واحد برای ارزیابی هر جنبه ای از عملیات یک کسب و کار (شغل، مشتریان، خدمات، بخش ها، کارکنان فردی، مکان ها و غیره) استفاده می کند. این عمل به رهبران کسبوکار کمک میکند تا ناکارآمدیها را شناسایی کرده و مکانهایی را که در آن بازدهی عقب است حذف کنند. علاوه بر این، با تجزیه و تحلیل صورتهای سود و زیان بر حسب طبقه، حسابداری مدیریت میتواند به رهبران کمک کند تا سودآورترین جریانهای درآمدی خود را شناسایی کنند و آنهایی که ممکن است واقعاً برای کسبوکار هزینه داشته باشند.
28 روش برای بهبود مدیریت جریان نقدی
راهنمای نهایی جریان نقدی
[DOWNLOAD]
5. کاهش گردش مالی کارکنان
جابجایی کارمندان بسیار گران است برای مشاغل حسابداری مدیریت همچنین می تواند استراتژی هایی را برای کاهش جابجایی کارکنان ارائه دهد. در حالی که مدیریت سرمایه انسانی ممکن است به عنوان یک مزیت آشکار از یک دپارتمان حسابداری و حسابداری با عملکرد بالا به نظر نرسد، مشاغل می توانند در واقع از دفتر پشتیبان خود برای ارزیابی استراتژی ها و هزینه های منابع انسانی خود برای بهبود تعامل، شادی و رضایت کارکنان برای کاهش گردش مالی و افزایش استفاده کنند. بهره وری
6. استخدام های کاملاً به موقع
چه خیلی زود یا خیلی دیر استخدام کنید، استخدام های با زمان بندی نامناسب می تواند منجر به تاخیر در بهره وری، هدر رفتن پول و آسیب به روحیه کارکنان شود. علاوه بر بهبود حفظ کارکنان، پیشبینیها و روندهای ارائهشده توسط فرآیندهای حسابداری مدیریت میتواند به شما کمک کند تا نیازهای کارکنان را بهتر پیشبینی کنید تا بتوانید کارکنان جدید را با زمان کافی برای آموزش کامل و سرعت بخشیدن به آنها در زمانی که واقعاً به آنها نیاز دارید استخدام کنید. به زمین زد
7. مدیریت بودجه و جریان نقدی بهتر
هنگامی که از استراتژی بودجه ریزی مناسب در کسب و کار خود استفاده می کنید، کل سال شما بسیار روان تر خواهد بود و استرس کمتری را القا می کند. حسابداری مدیریت با بودجه بندی بهتر، تجزیه و تحلیل دقیق واریانس بودجه، بازنگری بودجه و بهبود مدیریت جریان نقدی، برنامه ریزی کسب و کار را بهبود می بخشد.
بیشتر بخوانید: گزارش های مالی در مقابل گزارش های مدیریت: تفاوت چیست؟
8. AR و AP بهبود یافته است
حسابداری مدیریت همچنین با تقویت مدیریت کسب و کار شما بر حساب های دریافتنی و پرداختنی، جریان نقدینگی را بهبود می بخشد. میتوانید از دادههای مالی خود برای تجزیه و تحلیل فروش معوقه روزانه خود (یعنی فاصله زمانی بین ثبت درآمد و دریافت واقعی درآمد) استفاده کنید. به حداقل رساندن این شکاف به شدت جریان نقدی را بهبود می بخشد. بهعلاوه، حسابداری مدیریت میتواند به شما در اجرای استراتژیهای AR بهتر، مانند پاداش پرداخت زودهنگام از مشتریان، دریافت هزینههای اولیه یا هزینههای نگهدارنده، و پذیرش پرداختهای الکترونیکی کمک کند.
بهعلاوه، مدیریت بهتر حسابهای پرداختنی میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا پول نقد رایگان خود را تا زمانی که ممکن است نگه دارد و در صورت امکان، از تخفیفهای پرداخت زودهنگام بهره ببرید.
9. قیمت گذاری بهینه و حداکثر سود
حسابداری مدیریت با تخصیص کامل هزینه و ردیابی زمان تضمین می کند که هزینه های واقعی خود را می دانید. درک اینکه چه مقدار هزینه برای کسب و کار شما برای ارائه خدمات یا تولید یک محصول هزینه می کند، در مورد میزان هزینه ای که باید برای خدمات یا محصولات خود دریافت کنید، شفافیت ارائه می دهد. هنگامی که قیمتهای خود را بهینه میکنید، همیشه به اندازه کافی برای ارزشی که ارائه میدهید هزینه میکنید و در عین حال هزینههای مستقیم و غیرمستقیم خود را پوشش میدهید و همچنان سود میکنید. به علاوه، قیمت گذاری بهینه شما را در معرض خطر قیمت گذاری کسب و کار خود از بازار قرار نمی دهد.
10. به روندها توجه کنید، از چالش ها اجتناب کنید و فرصت ها را پیش بینی کنید
با وجود یک سیستم حسابداری مدیریت خوب، رهبران کسب و کار همیشه با اعداد و ارقام و سلامت مالی کسب و کار خود در تماس هستند. آنها به راحتی می توانند روندها (بالا، نزولی یا مسطح) را تشخیص دهند و تصمیمات مبتنی بر داده را برای رسیدگی به این روندها اتخاذ کنند. با حسابداری مدیریت، می توانید از فرصت های آینده بهتر استفاده کنید، از مشکلاتی مانند کمبود جریان نقدی یا تغییرات بازار جلوگیری کنید و کسب و کار خود را در بهترین موقعیت برای آینده ای سالم از نظر مالی قرار دهید.
بهترین شیوه های حسابداری مدیریت را با خدمات حسابداری برون سپاری شده برای مشاغل ایجاد کنید
کارایی حسابداری مدیریت کاملاً به درستی، دقت و قابلیت اطمینان دفتر پشتیبان و شیوه های حسابداری و حسابداری یک کسب و کار بستگی دارد زیرا این عملکردها برای جمع آوری دقیق داده ها در سراسر سازمان ضروری هستند. بدون یک دفتر پشتیبان با عملکرد روان، حسابداری مدیریت به سادگی نمی تواند قابل اعتماد باشد. صاحبان مشاغل باید بهترین شیوه ها را در سیاست ها و رویه های پشتیبان خود ایجاد کنند تا از جمع آوری قابل اعتماد و به موقع داده ها اطمینان حاصل کنند و تولید گزارش دقیق را تسهیل کنند.
حسابداری مدیریت به شدت به اتوماسیون فرآیندهای پشتیبان و جمع آوری داده ها که توسط نرم افزار حسابداری و ادغام های سازمانی تسهیل می شود، متکی است. همراه با بازارهای گسترده آنها از ادغام شخص ثالث، هر دو Quickbooks Online و مریم گلی دست نخورده راهحلهای نرمافزاری حسابداری مبتنی بر ابر هستند که میتوانند به کسبوکارها در خودکارسازی فرآیندهای پشتیبان و جمعآوری دادههای غیر مالی در سراسر سازمانشان کمک کنند. این ابزارها کاملاً متمرکز بر یک پلتفرم واحد، دسترسی آسان به دادهها را برای رهبران کسبوکار فراهم میکنند گزارش های پویا آنها نیاز دارند.
اگر فرآیندهای دستی، کمبود پرسنل یا فقدان تخصص، دفتر پشتیبان کسب و کار شما را متوقف می کند، خدمات حسابداری برون سپاری برای SMB ها می تواند کارایی، بهره وری و سودآوری کسب و کار شما را تسریع کند. یک ارائهدهنده برونسپاری معتبر حسابداری میتواند به شما کمک کند تا سیاستها، رویهها و فرآیندهای بهتری را در دفتر پشتیبان خود و در سراسر شرکت ایجاد کنید تا جمعآوری دادهها را خودکار کنید، از انطباق آن اطمینان حاصل کنید و سود خود را افزایش دهید تا به شما کمک کند کسبوکارتان را به سطح بعدی ببرید.